23/3/09

Videos για την εκδήλωση “Αφιέρωμα στη Δημοτική Ποίηση”

Δείτε στην playlist:

ΣΑΡΑΝΤΑ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑ… (Στέλιος Καζαντζίδης)

Σαράντα παλικάρια
από τη Λι-. από τη Λιβαδειά.
Πάνε για να πατήσουνε
την Τροπο-, μωρ' την Τροπολιτσά
Στο δρόμο που πηγαίνανε γέροντα,
μωρ' γέροντ' απαντούν.
Ώρα καλή σου γέρο
καλώς τα τα, καλώς τα τα παιδιά.
Πού πάτε παλικάρια
πού πάτε βρε, πού πάτε βρε παιδιά.
Πάμε για να πατήσουμε
την Τροπο-, μωρ' την Τροπολιτσά
-----------------------------
Video που δημιουργήθηκε από διαφάνειες που προβλήθηκαν στην ενότητα "Κλέφτικα & Ιστορικά τραγούδια".

ΛΕΡΙΚΟΣ (Mode Plagal)
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΛΕΡΟΥ:
Βλέπω τον κάμπο πράσινο κι είν' η καρδιά μου μαύρη
Κι όποιος μου την εμαύρισε απ' το Θεό να τα βρει
Έλα - έλα Παναγιά μου παρηγόρα την καρδιά μου
λα - έλα που σου λέω μην με τυρρανάς και κλαίω
Παναγιά μου -α- Παναγιά μου, παρηγόρα την καρδιά μου
Παναγιά μου -α- παρηγόρα τα ξενάκια που 'ρθαν τώρα.

----------------------------------------
Με το βίντεο αυτό έγινε η έναρξη της εκδήλωσης.

Ο ΔΙΓΕΝΗΣ ΨΥΧΟΜΑΧΕΙ (με τον Νίκο Ξυλούρη)
Ο Διγενής ψυχομαχεί
κι η γης τονε τρομάζει
κι η πλάκα τον ανατριχιά
πώς θα τονε σκεπάσει
γιατί-ν-κει που κείτεται
λόγια αντρειωμένου λέει:
"Να 'χεν η γης πατήματα
κι ο ουρανός κερκέλια,
να πάτουν τα πατήματα,
να 'πιανα τα κερκέλια,
ν' ανέβαινα στον ουρανό,
να διπλωθώ να κάτσω,
να δώσω σείσμα τ' ουρανού"
---------------------------------------- ---
Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε για την ενότητα "Ακριτικά".

ΣΤΗΣ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗΣ ΤΟΝ ΑΝΘΟ (Μιχάλης Χατζηγιάννης)
Στης πικροδάφνης τον ανθό
Έγειρα ν' αποκοιμηθώ
Λίγο ύπνο για να πάρω
Κι είδα όνειρο μεγάλο
Παντρεύουν την αγάπη μου
Σε πείσμα, σε γινάτι μου
Άιντε και τη δίνουν στον εχθρό μου
Για το πείσμα το δικό μου
Στο γάμο τους με προσκαλούν
Και για κουμπάρο με καλούν
Για να πάω να στεφανώσω
Δυο κορμάκια να ενώσω
Περνώ τα στέφανα χρυσά
Κράτα καημένη μου καρδιά
Με λαμπάδες από ασήμι
Να υπάρχει εμπιστοσύνη
---------------------------------------- ---
Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε για την ενότητα "Ο λαός τραγουδάει τον κύκλο της ζωής".

ΟΣΟ ΒΑΡΟΥΝ ΤΑ ΣΙΔΕΡΑ (συγκρότημα το Ross Daily)
Όσο βαρούν τα σίδερα - αμάν αμάν -
βαρούν τα μαύρα ρούχα
γιατί τα φόρεσα κι εγώ - το μωρό μου -
για μια αγάπη που 'χα
Αμάν τί είχα και στερήθηκα γιασεμί μου
θυμούμαι κι εστενάζω
άνοιξε γης μέσα να μπω κόσμε ψεύτη
κόσμο να μην κοιτάζω

---------------------------------------- ---
Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε για την ενότητα "Ο λαός τραγουδάει τον κύκλο της ζωής".

 

ΣΚΑΡΟΣ (Θοδωρής Ρέλλος - σόλο σαξόφωνο)

 

ΣΚΑΡΟΣ (σόλο φλογέρα)

 

ΣΚΑΡΟΣ (σόλο κλαρίνο)

 

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ & ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΓΝΩΜΙΚΑ

 

Εκδήλωση-Αφιέρωμα στη Δημοτική Ποίηση (πρόσκληση)

 

Υπότιτλοι και επεξεργασία videos: Για τη Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, Κατερίνα Κεράστα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

(C) ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ
Κάδμου 7 & Δαιδάλου
Λιβαδειά 32100
τηλ. 22610.89970
fax 22610.81028